zondag 28 december 2014

colsjaal van Tweed

Deze colsjaal heb ik vanochtend nog snel even gehaakt.
Het haakt zo lekker weg! 

Ik haakte het met Tweed en haaknaald nummer 6. 



Het opzetten van de 85 losse heb ik gedaan met haaknaald 7
(omdat bij mij anders de eerste toer te strak wordt)

Wil je weten hoe het verder afloopt...........? 







Nou hier komt ie zoals ik het heb gedaan: 


Na het haken van 85 losse haak je 3 keerlosse, keer het werk en haak in iedere losse van de vorige toer IN HET ACHTERSTE LUSJE één stokje. 

Aan het einde van de toer weer 3 keerlosse, keer je werk,
haak weer in ieder achterste lusje van de stokjes van de vorige toer 1 stokje. 


Ga zo een aantal toeren door (bij mij zijn het 12 toeren geworden...toen was mijn bolletje garen op!)
totdat je ongeveer een lap hebt gehaakt van 85 x 25 cm. 


Vouw beide uiteinden naar elkaar toe en naai ze vast.
Maak het tenslotte af met een leuke label / knopen/ bloem/ ster/ of wat je ook maar leuk lijkt! 


Trek het over je hoofd aan als een trui,
sla het colletje een beetje om en
je bent helemaal de BOM!! 



KEI GAAF, toch?

Ga je er ook eentje haken? ik zie graag je creaties of een linkje daarvan voorbijkomen!
Via Facebook kan/mag ook!! gezellig!! tot ziens!
Xx

3 opmerkingen:

  1. Mooi maar kun je hem tonen gebreid,ik vind het niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lukt mij maar niet om de zijkanten aan elkaar te krijgen, blijft maar een heel klein gaatje over om je hoofd door te steken. Terwijl ik precies volgens patroon werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoeveel garen heb je er ongeveer voor nodig

    BeantwoordenVerwijderen